Zapojte sa do prieskumu: Ako vnímajú reštaurácie a firmy gastrolístky?

Cieľom prieskumu je zistiť pohľad stravovacích zariadení a zamestnávateľov na problematiku používania stravovacích poukážok, zistiť kde ich skutočne tlačí topánka a ako vidia budúcnosť gastrolístkov.

Prinieslo by ich dobrovoľné používanie stravovacím zariadeniam skôr finančnú úľavu od zbytočných poplatkov alebo by spôsobilo odliv zákazníkov? Aké opatrenia by pomohli reštartovať gastrobiznis po pandémii? 

Zmeny v oblasti stravovacích poukážok sľubovali vo svojich volebných programoch tri zo štyroch strán súčasnej vládnej koalície (OĽaNO, Za ľudí, SaS). Vláda vo svojom programovom vyhlásení na roky 2020 – 2024 uviedla, že zamestnancom umožní vybrať si medzi gastrolístkami a finančným príspevkom na stravu. Tento záväzok konkretizovala v uplynulom týždni, kedy zaviazala ministra práce predložiť do konca októbra príslušnú novelu zákonníka práce.

Zúčastnite sa prieskumu, ktorý prebieha online na adrese gastrace.sk.

„Vo verejnej diskusii počúvame množstvo argumentov za aj proti zmene súčasného systému gastrolístkov. K tradičným argumentom zástancov stravovacích poukážok pribudol po koronakríze jeden nový, ktorý teraz súvisí s možným odlivom počtu zákazníkov,“ hovorí Ján Solík, prezident Združenia podnikateľov Slovenska.

„Názory na gastrolístky sa líšia nielen u zamestnávateľov, ale aj u prevádzkovateľov reštaurácií. Aby sme získali objektívnejší pohľad, rozhodli sme sa spolu s ďalšími podnikateľskými organizáciami pripraviť prieskum. Naším cieľom je zistiť názory stravovacích zariadení a zamestnávateľov na problematiku používania stravovacích poukážok. To, kde ich skutočne „tlačí topánka“ a ako vidia budúcnosť gastrolístkov,“ dodáva Marek Harbuľák,  generálny manažér Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska. „Myslíme si zároveň, že súčasťou diskusie o zmene stravovacích poukážok by mala byť aj diskusia týkajúca sa výšky poplatkov, ktoré emitentom musia stravovacie zariadenia platiť,“ dopĺňa Harbuľák.

„Kým reštaurácie pracujú s veľmi nízkymi ziskovými maržami, vydavatelia straveniek sú na tom opačne. Dôvodom nie je ich podnikateľský talent, ale zákonom garantovaný biznis na úkor ostatných. Preto sa nám zdá dôležité zistiť názor čo najväčšej skupiny dotknutých firiem a prispieť do verejnej diskusie dátami,“ uzatvára Solík.

Zúčastnite sa prieskumu, ktorý prebieha online na adrese gastrace.sk.


Realizátorom prieskumu sú Združenie podnikateľov Slovenska, Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska, Slovak Business Agency a portál menucka.sk.