Na konci februára sa v rámci projektu CERIecon v Stuttgarte konalo dvojdňové finále prezentácií najlepších podnikateľských nápadov s názvom „CERIecon Startup Finals - Pitch & Play Time“, ktorého sa zúčastnilo celkovo 15 finalistov zo 7 regiónov strednej Európy. Z Playparku Bratislava v kategórii za ekonomickú inováciu súťažil Ivan Šodor so svojím projektom GrowBox. Zuzana Viechová s projektom miljö sa nakoniec kvôli chorobe finále v kategórii sociálna inovácia zúčastniť nemohla.
Medzinárodné finále podnikateľských nápadov CERIecon Startup Finals v Stuttgarte (Foto: Petra Rösch)
V rámci prvého dňa sa konalo osemfinále a semifinále, v ktorom si účastníci vybrali z obálok úlohy s kreatívnymi výzvami a v zmysle vylosovanej úlohy mali flexibilne prispôsobiť svoj podnikateľský nápad aj jeho prezentáciu. Druhý deň patril finále na veľkom pódiu Stuttgartského Theaterhausu, kde svoje nápady prezentovali dvaja finalisti z každej kategórie. Výhercami sa stali projekty HyperSky z Playparku Krakow, ktorý sa zameriava na zber dát v reálnom čase pomocou nízkonákladového satelitu, za ekonomickú inováciu a Techart – Life Saving Bracelet z Playparku Brno, inteligentný náramok vyhodnocujúci životné funkcie, ktorý môže zachrániť život, za sociálnu inováciu.
Víťazi CERIecon Startup Finals február 2018 (Foto: Petra Rösch)
Úspešný startuper a investor Slavomír Hruška, ktorý bol jedným z členov medzinárodnej hodnotiacej komisie hodnotil podujatie pozitívne no pridal aj pár námetov na zlepšenie do budúcna: „Priebeh podujatia bol dobre zorganizovaný, vzhľadom nato, že sa event konal po prvý krát. Popracoval by som však viac na príprave súťažných úloh pre startupy alebo ich dokonca úplne vynechal. Kreatívne úlohy počas semifinále by mohli byť viac realistické ako „fiktívne”, aby startupy vedeli relevantne reagovať a prispôsobiť im svoju prezentáciu.“
S dojmami, skúsenosťami z prvej tréningovej periódy a odporúčaniami pre budúcich účastníkov Playparku sa podelil aj slovenský finalista Ivan Šodor : „Budúcim účastníkom Playparku by som odporučil si počas tréningovej periódy v Playparku overiť svoj zámer, svoju ideu, validovať ju na trhu, rozprávať sa o nej s ľuďmi, získavať spätnú väzbu a hľadať potencionálnych zákazníkov. Potom sa zámer ľahšie prezentuje pred komisiou a odpovedá na jej relevantné otázky. Čiže hlavne validácia, na nej si treba dať najviac záležať počas svojho času v Playparku.“
Finalista Ivan Šodor a tím Playparku Bratislava (Foto: Martin Menkyna)
Slavomír Hruška tiež pridal niekoľko tipov pre budúcich účastníkov: „Pre projekty je veľmi dôležité, aby behom takzvaného „pitchu“, prezentácie, ktorá trvá len niekoľko minút, vedeli predstaviť svoj projekt tak, aby ho porota pochopila, čo nie je ľahká úloha a nemali by ju ani brať na ľahkú váhu. Aj na tomto podujatí sa nám potvrdilo, že aj veľmi dobrá myšlienka môže žiaľ zlyhať na slabej prezentácii.“
Podobné finále čaká na jeseň v Benátkach aj na dvoch najúspešnejších účastníkov druhej periódy Playparku Bratislava, ktorá začína v apríli a do ktorej sa môžete zapísať práve teraz TU. Ešte pred začiatkom druhej periódy je naplánovaný 2-dňový workshop s názvom „SPECIAL PLAYPARK WORKSHOP – IDEA GENERATION LAB” zameraný na rozvoj inovačného myslenia pre tých, ktorí chcú ďalej posúvať svoje podnikateľské nápady. Workshop zároveň predstaví, čo ponúkne Playpark Bratislava účastníkom druhej periódy. Na Idea Generation Lab, ktorý sa uskutoční 19. a 20. marca v priestoroch Playparku Bratislava na pôde Univerzitného technologického inkubátora STU InQb v Bratislave sa môžete prihlásiť TU.