Relatívne ľahké, rýchle a bez zbytočných papierovačiek. Aj taká môže byť návšteva medzinárodných konferencií vďaka iniciatíve Start-up Sharks.
V roku 2011 si šikovne poradili s analýzou dát v maloobchode, vytvorili aplikáciu Profit Up (vtedy ešte pod názvom RBI), ktorá im zabezpečila titul Podnikateľský nápad roka 2012. Odvtedy ich startup pokračuje v získavaní prvenstiev. Daniel Minárik a Jozef Štefanka ako celkom prví využili podpornú schému pre startupy a nové obchody šli uzatvárať rovno do Singapuru.
O vzniku novej iniciatívy Start-up Sharks, ktorú realizuje Slovak business agency (SBA), sa Daniel Minárik spolu s Jozefom Štefankom dozvedeli prostredníctvom Združenia mladých podnikateľov Slovenska. „Bolo to koncom februára. Práve prebiehala aktuálna výzva na prihlasovanie na zahraničné konferencie, tak sme skúsili šťastie a prihlásili sa na Retail Congress Asia Pacific do Singapuru. Príspevok nám schválili pre dve osoby, ale keďže sme potrebovali riešiť už priame implementácie a technické veci, zobrali sme aj tretieho kolegu Viliama Hrajaku,“ vracia sa na začiatok ich pôsobenia na singapurskej konferencii Daniel Minárik.
Žiadna byrokracia
Priebeh schvaľovacieho procesu ich príjemne prekvapil. „Celý proces bol veľmi rýchly, jednoduchý a zrozumiteľný. Od úvodnej informácie o programe Startup Sharks po moment, kedy sme sedeli v lietadle uplynuli približne 3 týždne.“ približuje Daniel. Žiadosť najskôr schvaľovala komisia a po schválení prišli na rad „papierovačky“. „Podpisovala sa však len základná zmluva o výške poskytnutého príspevku. Následne sa o všetko ako letenky, ubytovanie a vstupenky na konferenciu proaktívne starala Slovak Business Agency (SBA),“ pochvaľuje si nenáročný proces autor aplikácie Profit Up.
Pri výbere konkrétnej konferencie sa dvojica podnikateľov zamerala najmä na tie, ktoré im s vysokou pravdepodobnosťou mohli priniesť reálne obchody. Preto vyberali najmä z konferencií s maloobchodnou problematikou. „Do úvahy v danom termíne pripadali dve konferencie. Prvá bola v Johannesburgu a druhá v Singapure. Po analýze potenciálnych klientov a expanzie sme sa rozhodli práve pre Singapur, aj kvôli minimálnym bariéram čo už v oblasti jazyka alebo technológií,“ vysvetlil Daniel Minárik.
Louis Vuiton, Mango aj McDonalds
Retail Congress Asia Pacific patrí medzi najväčšie svetové konferencie zamerané na problematiku maloobchodu. Nechýbalo na nich ani zastúpenie spoločností zvučných mien ako Louis Vuiton, Mango, McDonalds, Pizza Hut a mnoho ďalších. Pri príležitosti, ktorú konferencia dvom Slovákom ponúkla, netreba nič nechať na náhodu a radšej sa dôkladne pripraviť. „V prvom rade sme si prechádzali zoznam účastníkov, ktorý sme dostali k dispozícii. Zároveň sme si vytipovali ľudí, ktorých chceme osloviť a prediskutovať možnú spoluprácu. Mimo konferencie sme prostredníctvom siete LinkedIn oslovovali vhodných lokálnych partnerov, ktorí by nás mohli v danom regióne spropagovať,“ načrtol spôsob plánovania účasti na konferencii Daniel Minárik.
Obchodovanie v Singapure
Hoci mali traja Slováci počas pobytu v juhovýchodnej Ázii veľmi nabitý program, čas na poznávanie mesta a okolia využili aspoň v priebehu večerov. „Čo nás prekvapilo, bola hlavne čistota. Singapur je známy vysoko pokutovanými priestupkami, akými je napr. odhadzovanie odpadkov či ničenie zelene, dokonca sú zakázané aj žuvačky. Z hľadiska počasia prekvapilo veľké teplo a prílišná vlhkosť,“ rekapituluje Daniel a dodáva: „Z biznisového hľadiska nás prekvapilo nasadenie Singapurčanov. Nemali sme dokonca ani problém dohodnúť si stretnutie aj s vyššími predstaviteľmi spoločností v pomerne krátkom čase. So situáciou u nás na Slovensku, resp. v celom stredoeurópskom priestore je to skutočne neporovnateľné.“
Cesta priniesla premiérovým účastníkom iniciatívy Start-up Sharks veľa nových informácii z oblasti maloobchodu. „Podarilo sa nám naštartovať jednania s obchodnými partnermi a potenciálnymi klientmi v ázijskom regióne. Zároveň sme si potvrdili, že ProfitUp je produkt, ktorý ma zmysel aj na tak technologicky rozvinutom trhu ako je Ázia,“ dodáva Daniel. „Momentálne sme v pokročilom štádiu rokovaní o implemntácii nášho riešenia do novovznikajúceho nákupného centra na letisku v Singapure. Druhým úlovkom je lokálna sieť franšízových predajní,“ načrtáva hmatateľé výsledky cesty do Ázie Daniel.
Článok bol uverejnený TU