Slovak Business Agency (do 28. februára 2014 NARMSP) predstavuje v SR kľúčovú a najstaršiu špecializovanú inštitúciu z hľadiska podpory MSP. Vznikla v roku 1993 spoločnou iniciatívou EÚ a vlády SR. Je to jedinečná platforma verejného a súkromného sektora.
Zakladajúci členovia:
Vízia SBA:
SBA chce byť prvou voľbou slovenských firiem pri vzniku a rozvoji ich podnikania.
Poslanie SBA:
- Komplexná pomoc podnikateľom v súlade s princípmi iniciatívy Zákona o malých a stredných podnikoch (Small Business Act).
- Komplexná podpora podnikania na národnej, regionálnej a miestnej úrovni.
- Posilnenie konkurencieschopnosti podnikateľov v rámci spoločného trhu EÚ a na trhoch tretích krajín.
Ciele SBA
- Zvýšiť mieru prežitia podnikov na trhu
- Zvýšiť zamestnanosť v súkromnom sektore
- Zvýšiť inovačnú výkonnosť slovenských podnikov
- Stimulovať podnikateľského ducha
- Zabrániť marginalizácii podnikov
- Zvýšiť konkurencieschopnosť slovenského podnikateľského prostredia a slovenských podnikov
MSP na Slovensku
Malé a stredné podniky sú pilierom slovenského hospodárstva:
- tvoria 99,9 % podiel z celkového počtu podnikateľských subjektov,
- poskytujú v podnikovej ekonomike pracovné príležitosti takmer 75 % aktívnej pracovnej sily,
- podieľajú sa viac ako 50 % na hrubej produkcii a tvorbe pridanej hodnoty.
Dokumenty
Sadzobník úhrad za sprístupnenie informacií
Organizačná štruktúra Agentúry
Prelistujte si alebo si stiahnite brožúrku o činnosti Slovak Business Agency tu.