Na prevádzkových nákladoch sa dá ušetriť až 20 000 eur

Slovenské firmy môžu ušetriť až 20 000 eur ročne tým, že sa začnú správať ekologicky. Dopomôcť im k tomu chce projekt EKOprofit Bratislava, ktorý poskytuje bezplatné individuálne konzultácie zamerané na zníženie prevádzkových nákladov.

Posledná skúsenosť projektu EKOprofit v meste Novi Sad, Srbsko, ukázala, že 10 spoločností dokázalo v priebehu 1 roku (2011-2012) ušetriť priemerne 21 000 eur vďaka poklesu:

  • spotreby elektriny o 180.000 kWh,
  • spotreby tepelnej energie o 440.000 KWh,
  • spotreby vody o viac ako 10.000 m³,
  • tvorby zmiešaného odpadu o 50 ton,
  • tvorby emisií CO2 o približne 600 ton.

Takúto možnosť majú v týchto dňoch aj firmy z Trnavského a Bratislavského kraja vďaka EÚ fondom. Registráciou na stránke www.ekoprofitbratislava.eu sa môžu zapojiť do projektu a spolu s odborníkmi na túto oblasť hľadať úsporné riešenia pre svoj typ podnikania. Cez projekt dostanú bezplatné individuálne konzultácie, zamerané na zhodnotenie využitia energií (elektrickej, tepelnej), surovín, tvorbu odpadov, logistiku a organizáciu procesov. Výsledkom budú reálne ušetrené operatívne náklady a pozitívny prístup k životnému prostrediu.

„Z dlhoročných skúseností s týmto projektom vieme, že stredne veľká spoločnosť môže priemerne ušetriť približne 20 000 eur ročne. K značným úsporám však dochádza aj v malých firmách, pričom nie je podstatné, či sa spoločnosť zaoberá výrobou, obchodom, či poskytovaním služieb,“ hovorí senior konzultant Peter Rakovský z firmy Denkstatt a dodáva: „Projekt EKOprofit hľadá riešenia individuálne „šité na mieru“ pre každý typ podnikania.“

Projekt EKOprofit Bratislava ponúka pomoc malým a stredným podnikov z Bratislavského a Trnavského kraja bezplatne - vďaka podpore z Programu Cezhraničnej spolupráce Slovensko-Rakúsko 2007-2013.

www.ekoprofitbratislava.eu

Podobné články

  • Staňte sa odborným konzultantom pre záujemcov o podnikanie, začínajúcich podnikateľov resp. startupistov.

  • Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania s účinnosťou od 1.3.2014 používa nový názov “Slovak Business Agency“ (SBA). So zmenou názvu prichádza aj nová koncepcia podpory MSP na Slovensku. Víziou SBA je stať sa prvou voľbou slovenských podnikov pri vzniku a rozvoji ich podnikania.

  • Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania (NARMSP) sa stala tento rok členom AmCham-u. Obe organizácie majú podobné poslanie: prispievať k rozvoju zdravého podnikateľského prostredia a zlepšovať ekonomické podmienky na Slovensku.

DISKUSIA