Podnikateľka Slovenska štartuje jubilejný 20. ročník

BRATISLAVA – Magický a jubilejný – aj tak by sa dal označiť 20. ročník populárnej súťaže Podnikateľka Slovenska. Slovak Business Agency (SBA), organizátor súťaže, spustil na svojej stránke www.podnikatelkaslovenska prihlasovanie už v pondelok 14. októbra, no podujatie chce vzdať hold aj 17. novembru a 30. výročiu nežnej revolúcie – udalosti, ktorá odštartovala zásadné spoločenské zmeny v našej krajine.

Už tri dekády je možné na Slovensku slobodne podnikať a jubilejný dvadsiaty raz majú ženy šancu dokázať nielen to, že sú v podnikaní rovnako vytrvalé a húževnaté ako muži, no zároveň zviditeľniť svoj biznis tak, aby o ňom vedelo celé Slovensko.

V tom všetko tkvie čaro ďalšieho ročníka, ktorého víťazky spoznáme v magický deň budúceho roka – 20. 2. 2020. „Ženy si podobnú súťaž zaslúžia. Majú akýsi prirodzený šiesty zmysel, ktorí dokážu uplatniť v podnikaní. Sú empatické, s dobrou intuíciou, vedia sa odlíšiť od konkurencie. Aj jubilejný 20. ročník je pre nich príležitosťou predviesť, čoho sú schopné. Je dôležité ich v podnikaní podporiť a som veľmi rada, že aj tentoraz budeme môcť byť toho súčasťou,“ teší sa Lucia Veselská, už tretí rok riaditeľka súťaže.

Prihláška do súťaže, ktorú organizuje SBA, je najlepšou možnou voľbou. Ženy-podnikateľky sa môžu prihlásiť do súťaže samy, no po tretí rok ich rovnako môže nominovať aj iná osoba.

Nie je to zďaleka jediná novinka, ktorou sa za posledné roky môže súťaž pochváliť. Kým v minulosti sa spočiatku súťažilo len v dvoch kategóriách, dnes sú základné kategórie štyri:

Začínajúca podnikateľka

Výnimočná podnikateľka

Inovatívna podnikateľka

Úspešná živnostníčka.

Okrem toho budú udelené aj výnimočné ocenenia za podporu a rozvoj podnikania, inšpiratívny príbeh a mediálnu podporu podnikania na Slovensku. A, prirodzene, v hre bude cena pre absolútnu víťazku za rok 2019, ktorou sa naposledy stala pestovateľka Barbora Figlušová so svojim projektom Čučoriedkovo.

Systém súťaže zostáva rovnaký ako v minulosti. Z prihlásených podnikateliek vyberie odborná porota nominantky a následne dostane priestor verejnosť, aby rozhodla o víťazkách.

20. ročník súťaže Podnikateľka Slovenska sa realizuje s podporou partnerov:

Odborný partner: KPMG Slovensko, spol. s r.o.

Hlavní mediálni partneri: Televízia TA3, Diva.sk, denník Pravda, Nový čas pre ženy, SITA, WebNoviny.sk, podnikam.sk, Startitup a Rádio Jemné.

Hlavný partner: Verlag Dashöfer, vydavateľstvo, s.r.o.

Partneri: Diamonds International Corporation, Noémi Kolčáková Szakállová, Oxyslovakia, Oxy.addict, Bratislavský samosprávny kraj,

Zakladatelia SBA: Ministerstvo hospodárstva SR, Združenie podnikateľov Slovenska, Slovenský živnostenský zväz.

 

* * *

 

Slovak Business Agency vznikla v roku 1993 spoločnou iniciatívou EÚ a vlády SR. Je to jedinečná platforma verejného a súkromného sektora, ktorej cieľom je podpora malých a stredných podnikateľov. Zakladajúcimi členmi Slovak Business Agency sú Ministerstvo hospodárstva SR, Združenie podnikateľov Slovenska a Slovenský živnostenský zväz. Slovak Business Agency chce byť prvou voľbou slovenských firiem pri vzniku a rozvoji ich podnikania.